News

Profacts zet in op een duurzaam loopbaanbeleid

25/07/2017

Een succesvol loopbaanbeleid zorgt ervoor dat medewerker en onderneming elkaar wederzijds versterken.

Als bedrijf is het van belang om een goed zicht te krijgen op de ambities en de groeimogelijkheden van de werknemers en hoe die verenigd kunnen worden met de noden van de onderneming.

Profacts start in dat kader, dankzij de financiële steun van het Europees Subsidie Fonds, een project op rond duurzaam loopbaanbeleid.

Read more »

Product placement, does it pay off?

28/06/2017

Good one! Product Placement is everywhere. When you are watching television or a movie there’s a chance advertisers paid for having their product in frame.

It’s a handy way for advertisers to gain exposure with their brand without having to spend money on commercials.  The question is, does it pay off?  

That’s exactly what we are investigating through an in-house study that Profacts is conducting at this moment.

Want to know more?  Don’t hesitate to contact ...

Read more »

Profacts behaalt het certificaat van erkend dienstverlener van de KMO Portefeuille.

21/06/2017

De KMO-portefeuille is een subsidiemaatregel voor KMO’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hierdoor krijgt u – als Vlaamse KMO – financiële steun voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van uw onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten.

Als geregistreerd dienstverlener van de KMO-portefeuille kan u vanaf nu subsidies ontvangen voor de advies- en opleidingsdiensten van Profacts.

Alle info over de KMO ...

Read more »

Carine Vaeremans is de nieuwe Managing Director van Profacts

19/06/2017

Sinds begin april kan Profacts rekenen op de steun van een nieuwe Managing Director, Carine Vaeremans. Zij neemt de functie van Timothy Desmet en Stijn de Rammelaere over die samen Profacts in het leven riepen in 2006. 

Carine Vaeremans startte haar loopbaan bij Unilever. Gedurende ruim 10 jaar deed ze er een ruime ervaring op in customer development, marketing en onderzoek. Na haar rol als Business Unit Manager Beverages, vulde ze haar ervaring aan in een aantal ...

Read more »

Join Clever (the AI partner of Profacts) at WebTomorrow!

02/06/2017

WebTomorrow holds its 6th Edition on the 8th & 9th of June in Flanders Expo Ghent. The yearly event attracts over 1.300 visitors each year. It is the leading event on digital impact in Belgium where CEO’s, entrepreneurs, managers and digital experts gather and exchange their knowledge.  Clever is delighted to be part of this event, so don’t forget to come and visit our booth!


Four topics

2017 has four central topics.

  • ‘What’s next in marketing’ talks about the ...
Read more »

Profacts is een Trends Gazelle 2017

28/03/2017

Vandaag werd door Trends bekend gemaakt dat Profacts als een van de snelst groeiende bedrijven tot de Trends Gazellen van 2017 behoort in de categorie kleine ondernemingen. Voor het bepalen van de Trends Gazellen wordt er gekeken naar de omzet, gecreëerde tewerkstelling en cashflow van de afgelopen 5 jaren (2012-2016).

De 'Gazellen' zijn een integraal onderdeel van het economische landschap en betreffen de snelgroeiende bedrijven. Door hun imago van sterke en competitieve bedrijven worden ...

Read more »

Duval Union investeert in marktonderzoeksbureau Profacts

04/12/2015

Antwerpen, 4 december 2015  - Duval Union kondigt vandaag aan dat het een minderheidsbelang neemt in het full-service marktonderzoeksbureau Profacts. Profacts voert kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek uit. Hiermee maken ze hun klanten succesvoller op vlak van onder andere klantentevredenheid, prijszetting, imago- en reclame-investeringen en innovatie. Het bureau werkt voor Belgische en internationale bedrijven en wordt een belangrijke partner binnen de marketing- en ...

Read more »

Profacts nominated for Fast50!

21/10/2015

As a nominee for the Fast50 Belgium, Profacts is among the 50 fastest growing innovative technology companies in Belgium over the last 5 years. We are proud to be among the Fast50 for 2 consecutive years (and 3 times in the last 4 years). More information on the nominees can be found here and on Twitter (#fast50). Stijn De Rammelaere and Timothy Desmet, the founders of Profacts, explicitly want to thank and congratulate all employees of Profacts, who made this possible through their ...

Read more »

Profacts doet mee aan Work for Change

20/10/2015

Op donderdag 22 oktober 2015 zal Profacts deelnemen aan Work for Change van Zuiddag. Zuiddag stimuleert jongeren wereldwijd om samen te strijden voor een duurzame en rechtvaardige maatschappij, oa via de jaarlijkse campagne ‘Work for Change’ waarbij meer dan twaalfduizend Vlaamse en Brusselse scholieren tussen 15 en 20 jaar één dag niet naar school gaan, maar in de kleren van beroepskrachten kruipen. Hun verdiende loon van 50 euro staan ze af aan een jongerenproject in het Zuiden. Voor en ...

Read more »

Profacts onderzoek over tax shift op VTM Nieuws

28/07/2015

Het opinieonderzoek over de aangekondigde tax shift van regering Michel I dat Profacts afgelopen weekend uitvoerde bij n=2.532 Belgen was gisteren een hoofdpunt op het VTM Nieuws van 19u. De reportage kan hier herbekeken worden.

Ook onder andere De Morgen, Het Laatste Nieuws , Het Nieuwsblad en Knack pikten ons onderzoek over de tax shift op.

Een meer uitgebreid overzicht van de onderzoeksresultaten kan hier teruggevonden worden.

Read more »

Profacts wint zilver op de FIPP Insight Awards

03/06/2015

Profacts en Space hebben in mei zilver gehaald op de FIPP Insight Awards 2015, die dit jaar uitgereikt werden in Amsterdam.

FIPP is een wereldwijde media-associatie bestaande uit meer dan 700 leden uit meer dan 50 landen. FIPP organiseert elk jaar de Insight Awards (voorheen de Research Awards) voor het beste marktonderzoek dat de effectiviteit van advertenties aantoont.

Naast wereldwijde mediaspelers zoals Condé Nast (Spanje), Axel Springer (Duitsland) en Immediate Media (UK), won ook ...

Read more »

Profacts opnieuw met 15% gegroeid

06/10/2014

Profacts heeft het fiscale boekjaar 2013-2014 afgesloten met een omzetgroei van 15%. De omzet van Profacts steeg afgelopen jaar van 3,8 tot 4,4 miljoen euro.

Profacts werd opgericht in 2006, vlak voor de financiële crisis van 2007-2009 en de economische stagnatie die erop volgde. Toch slaagde Profacts erin om op 8 jaar tijd uit te groeien van een tweemanszaak met een omzet van 230.000€ tot een middelgrote KMO van 26 consultants en een omzet van 4.361.000€. De gemiddelde jaarlijkse ...

Read more »

Profacts nominated for Fast50 Belgium, edition 2014

23/09/2014

As a nominee for the Fast50 Belgium, Profacts is among the 50 fastest growing innovative technology companies in Belgium over the last 5 years. Profacts was nominated because over the last 5 years we grew with 332%. More information on the nominees can be found here and on Twitter (#fast50). Stijn De Rammelaere and Timothy Desmet, the founders of Profacts, explicitly want to thank and congratulate all employees of Profacts, who made this possible through their continuous focus on ...

Read more »

Timothy en Stijn Oost-Vlaamse Jonge Ondernemers van het Jaar 2014

26/03/2014

De JCI Award Oost-Vlaamse jonge ondernemer heeft als doel jonge ondernemers te bereiken en ze te stimuleren om hun visie en talenten verder te ontwikkelen. Zodoende ze hun daadkracht en energie nog efficiënter ten bate kunnen stellen van zichzelf, hun onderneming en medewerkers alsook de lokale gemeenschap. De ambitie van de JCI Award Oost-Vlaamse jonge ondernemer is dan ook om de beste jonge ondernemer van Oost-Vlaanderen te lauweren voor haar/zijn visie en verdiensten. Tevens ...

Read more »

Profacts is een Trends Gazelle 2014

26/02/2014

Vandaag werd door Trends bekend gemaakt dat Profacts als een van de snelst groeiende bedrijven tot de Trends Gazellen van 2014 behoort in de categorie kleine ondernemingen. Voor het bepalen van de Trends Gazellen wordt er gekeken naar de omzet, gecreëerde tewerkstelling en cashflow van de afgelopen 5 jaren (2008-2012).

De 'Gazellen' zijn een integraal onderdeel van het economische landschap en betreffen de snelgroeiende bedrijven. Door hun imago van sterke en competitieve bedrijven ...

Read more »

Stijn en Timothy genomineerd voor JCI Oost-Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar 2014

17/02/2014

De JCI Award Oost-Vlaamse jonge ondernemer heeft als doel jonge ondernemers te bereiken en ze te stimuleren om hun visie en talenten verder te ontwikkelen. Zodoende ze hun daadkracht en energie nog efficiënter ten bate kunnen stellen van zichzelf, hun onderneming en medewerkers alsook de lokale gemeenschap. De ambitie van de JCI Award Oost-Vlaamse jonge ondernemer is dan ook om de beste jonge ondernemer van Oost-Vlaanderen te lauweren voor haar/zijn visie en verdiensten. Tevens ...

Read more »

Febelmar Transform Congress

31/01/2014

Please join the transformation on 27/02 and register on www.febelmarcongress.be

Read more »

Lezing Neuromarketing in Hasselt

12/11/2013

Op 18 november 2013 geeft Timothy Desmet, mede-oprichter en Managing Partner van Profacts, in het CC van Hasselt een lezing over neurmarketing aan de 700 leden van Acteel Denken en Leven (Hasselt). De voordrachten van Actueel Denken en Leven Hasselt vinden telkens plaats op maandagnamiddag van 13u45 tot 16 uur in de grote zaal van het Hasseltse Cultuurcentrum (Kunstlaan 5) en dit van eind september tot eind maart. Naast de lezing van Timothy staan dit jaar ook nog lezingen van ...

Read more »

ECONA zet Profacts in de bloemetjes

16/10/2013

Op het jaarlijks economisch forum van ECONA werd Profacts als lokaal bedrijf in de bloemetjes gezet vanwege de nominatie voor de Deloitte Fast 50. Profacts werd in de Deloitte Fast 50 wedstrijd het derde snelst groeiende Belgische bedrijf (en kwam op de 17e plaats in de Benelux). ECONA heeft tot doel om, via samenspraak en samenwerking van de lokale economische actoren, de bedrijven- en handelsverenigingen en het gemeentebestuur, het economisch beleid in de ruime zin op het ...

Read more »