News

« Return to the news overview

Lezing Neuromarketing in Hasselt

12/11/2013

Op 18 november 2013 geeft Timothy Desmet, mede-oprichter en Managing Partner van Profacts, in het CC van Hasselt een lezing over neurmarketing aan de 700 leden van Acteel Denken en Leven (Hasselt). De voordrachten van Actueel Denken en Leven Hasselt vinden telkens plaats op maandagnamiddag van 13u45 tot 16 uur in de grote zaal van het Hasseltse Cultuurcentrum (Kunstlaan 5) en dit van eind september tot eind maart. Naast de lezing van Timothy staan dit jaar ook nog lezingen van o.a. Kolonel Luc De Vos, seksuologe Rika Ponnet en Alain Remue (Cel Vermiste Personen) op het programma. Hieronder de titel en korte inhoud van de lezing.

Neuromarketing: Op Safari in de Hersenen van de Consument. Neuromarketing is een nieuw vakgebied waarbij inzichten uit de hersenwetenschappen worden gebruikt voor marketingdoeleinden. In deze voordracht wordt neuromarketing toegelicht aan de hand van een aantal technieken, zoals bijvoorbeeld fMRI herscenscans, eye-tracking en emo-reading. We bekijken wat er gebeurt in de hersenen van de consument terwijl ze kijken naar reclame, terwijl ze nieuwe producten proeven, etc. We illustreren hoe bedrijven verschillende zintuigen van consumenten bespelen om hun aankoopbeslissing zoveel mogelijk te beïnvloeden. Kortom, we gaan op safari in de hersenen van de consument.