News

« Return to the news overview

Profacts wint zilver op de FIPP Insight Awards

03/06/2015

Profacts en Space hebben in mei zilver gehaald op de FIPP Insight Awards 2015, die dit jaar uitgereikt werden in Amsterdam.

FIPP is een wereldwijde media-associatie bestaande uit meer dan 700 leden uit meer dan 50 landen. FIPP organiseert elk jaar de Insight Awards (voorheen de Research Awards) voor het beste marktonderzoek dat de effectiviteit van advertenties aantoont.

Naast wereldwijde mediaspelers zoals Condé Nast (Spanje), Axel Springer (Duitsland) en Immediate Media (UK), won ook marktonderzoek door Profacts in opdracht van Space, het grootste Belgische media-agentschap, een zilveren award.

De jury, bij monde van Guy Consterdine, FIPP’s insight consultant, zei: “Deze studie was zeer informatief, niet in het minst omdat ze aantoont hoe een mediabureau naar magazines en diens plaats tussen de andere media kijkt. Pulsar 2.a verdeelt de ‘consumer journey’ in drie etappes: ‘discover’, ‘engage’ en ‘act’. Uit de resultaten blijkt dat magazinemedia een waardevolle rol in elk van deze drie etappes spelen en dat vind ik een bemoedigende vaststelling, zeker omdat ze niet van een uitgever komt.”

 

Klik hier voor meer informatie.